Trainingen week 3

Download alle lange schema’s
Download alle korte schema’s

Overzicht trainingen:
Schema 1 (A1): Insteken en uitstrekken + voorbereiden MAMBO kern
Schema 2 (A2): Insteken en uitstrekken + uithoudingsvermogen 
Schema 3: (B):  Ligging onderhouden + anaerobe capaciteit
Schema 4: (C): Techniek en sprinten

Techniekdoel van de week

We herhalen wat we voor de lockdown hebben gedaan. Recht in het water liggen blijft een erg belangrijke voorwaarde. De combinatie van een hoge hoofd, heupen en voeten en een rechte ligging zorgt voor snelheid later in het seizoen. 
Borstcrawl techniek ligging stuwing borstcrawl leren verbeteren sneller worden triatlon zwemmen open water

Hierbij gebruiken we dus de armkanalen. Zorg dat je dit begrip goed in de vingers hebt. . In het filmpje hieronder leg ik uit hoe een goede insteek er uit ziet. 

Daarnaast: lees deze blog (of luister de podcast) voor nog meer informatie. 

Schema 1 (A1): Insteken en uitstrekken + voorbereiden MAMBO kern

Doel van de training: 

-Doel: Verbeteren van een rechte ligging door het verbeteren van de insteek en het uitstrekken.
-Doel: Voorbereiden voor het werken met de MAMBO set: wennen aan het zwemmen van de intensiteiten in die set. 

Belangrijkste oefeningen: 
Zwemmen met één arm, waarbij de andere arm voor is. Het doel is om volledig te focussen op die éne arm die zwemmen. Het gaat om de plek van insteken: voor de schouder, op 3/4 armlengte. 

Korte programma: 2400 Meter 
Lange programma 3000  Meter

Download schema: 
Schema A1 – Kort
Schema A1 – Lang

Schema 2 (A2): Insteken en uitstrekken + uithoudingsvermogen

Doel van de training: 

-Doel: Verbeteren van een rechte ligging door het verbeteren van de insteek. 
-Doel: Verbeteren uithoudingsvermogen

Belangrijkste oefeningen: 
Zwemmen met één arm, waarbij de andere arm voor is. Het doel is om volledig te focussen op die éne arm die zwemmen. Het gaat om de plek van insteken: voor de schouder, op 3/4 armlengte. 

 

Korte programma: 2900 Meter 
Lange programma 3600 Meter

Download schema: 
Schema A2 – Kort
Schema A2 – Lang

Schema 3: (B): Ligging onderhouden + anaerobe capaciteit

Doel van de training: 

-Onderhouden: verbeteren horizontale ligging (hoofd, heupen en voeten)
-Onderhouden: Werken aan de voorwaarden voor het verbeteren van de techniek over langere termijn

Oefeningen:

Korte programma: 2100 Meter 
Lange programma 2200 Meter

Download schema: 
Schema B – Kort
Schema B – Lang

Schema 4: (C): Uithoudingsvermogen (zonder techniek)

Doel van de training: 

-Onderhouden uithoudingsvermogen

Afstanden: 

Kort: 2200
Lang: 2200

Download schema: 
Schema C – Kort
Schema C- Lang