Trainingen week 20

Download alle lange schema’s
Download alle korte schema’s

Overzicht trainingen:
Schema 1 (A1): Onderhouden ligging + uithoudingsvermogen (met overgang)
Schema 2 (A2): Kort techniek + een lange Aerobe kern
Schema 3: (B):  Anaerobe capaciteit 
Schema 4: (C):  Verbeteren uithoudingsvermogen met een toetje

Techniekdoel van de week

De ligging komt weer een keer terug. De focus deze week is een strakke ligging (vandaar het verticaal bc benen) en een horizontale ligging (1/2 armen voor). De ultieme droom blijft om de ligging te handhaven met minimale borstcrawl benen. Hoe minder borstcrawl benen nodig zijn om een perfecte ligging te houden hoe beter je het doet!

Waterstart
Belangrijk bij de meeste triatlons is dat je kan starten vanuit het water. Al watertrappend lig je klaar tussen de andere deelnemers en op het moment van het startsignaal begin je met zwemmen. Een efficiënte waterstart kan je net het voordeel geven of je helpen een paar plekjes op te schuiven. Voor de fanatieke (teamcompetitie) triatleten is het een essentiële vaardigheid. Deze week gaan we het oefenen in een kern, volgende week staat het als vaardigheid op het programma. 

Overgangen
Ook deze week weer overgangen op het programma. Nog even goed om te noemen dat het echt de bedoeling is dat je binnen drie tellen na het aantikken op de muur staat (bij wijze van spreken, ik snap dat niet iedereen er makkelijk bij de hoge kant uit kan klimmen).

 

Schema 1 (A1): Onderhouden ligging + uithoudingsvermogen (met overgang)

Doel van de training: 

-Doel: Rechte ligging
-Doel: Verbeteren uithoudingsvermogen met drempelwerk

Belangrijkste oefeningen: 

 

Korte programma: 3300 Meter 
Lange programma 4400  Meter

Download schema: 
Schema A1 – Kort
Schema A1 – Lang

Schema 2 (A2): Kort techniek + een lange Aerobe kern

Doel van de training: 

-Doel: Verbeteren uithoudingsvermogen (meters maken!)

Korte programma: 3400 Meter 
Lange programma 4800 Meter

Download schema: 
Schema A2 – Kort
Schema A2 – Lang

Schema 3: (B): Anaerobe capaciteit

Doel van de training: 

-Onderhouden: Onderhouden anaerobe capaciteit. 

Oefeningen:

Kies een oefening uit de database

Korte programma: 2300 Meter 
Lange programma 3000 Meter

Download schema: 
Schema B – Kort
Schema B – Lang

Schema 4: (C): Verbeteren uithoudingsvermogen met een toetje

Doel van de training: 

-Onderhouden uithoudingsvermogen en verbeteren snelheid.

Afstanden: 

Kort: 2200
Lang: 2900

Download schema: 
Schema C – Kort
Schema C- Lang